Nie opróżniaj swojego gniazda, aby napełnić swoje pończochy

image

To najwspanialszy czas w roku, z wyjątkiem twojego portfela. Ten związek okazał się szczególnie silny w 2019 roku. W rzeczywistości sezon zakupowy bił rekordy niemal tak szybko, jak się zaczął.

Amerykanie wydali rekordową kwotę 7,4 miliarda dolarów online w Czarny Piątek w 2019 roku.

To nawet nie czynnik w tym, co zostało wydane w sklepach detalicznych w cegle i w supermarkecie; cruncherzy numerów wciąż debatują nad tym ostatecznym tally

.

Po Czarnym Piątku nastąpiła "Sobota Małego Biznesu", która przyniosła ponad 3,6 miliarda dolarów. W tym roku w Cyber Monday konsumenci wydali rekordową kwotę 9,4 miliarda dolarów, czyli o 18,9% więcej niż w Cyber Monday 2018. Szał zakupów rozpoczął się jeszcze przed Czarnym Piątkiem. W Dzień Dziękczynienia Amerykanie wydali szacunkowo 4,2 miliarda dolarów tylko online.

Wszystkie te wydatki nie obejmują nawet kosztów podróży i innych wydatków związanych z sezonem.

Zanim pojawiły się informacje o tych ogromnych wydatkach, jeszcze przed rozpoczęciem sezonu świątecznych zakupów, eksperci z Harris Insights & Analytics prognozowali, że wydatki świąteczne będą w 2019 roku o 5% wyższe niż w 2018 roku. National Retail Federation podała, że wydatki świąteczne w USA wyniosły w zeszłym roku 707,5 miliarda dolarów. Na 2019 rok Gallup prognozował, że przeciętny dorosły Amerykanin wyda w tym roku na prezenty 920 dolarów. Nie byłoby to problemem, gdyby nie to, że...

wydatki świąteczne rosną bardziej niż pensje.

W listopadzie Bureau of Labor Statistics podało, że w ciągu poprzednich 12 miesięcy płace wzrosły o 3,1%. ADP odnotowało podobny wzrost o 3,2% za ten sam okres czasu według, swojego raportu Workforce Vitality Report z trzeciego kwartału 2019 roku.

Oznacza to, że tempo, w jakim rosną wydatki świąteczne, jest szybsze niż tempo, w jakim rosną dochody. Wskazuje to, że ludzie wydają większy procent swoich środków w tym roku niż w zeszłym roku.

Dlaczego ludzie tak bardzo przykładają się do wydawania ponad swoje możliwości? Ważnymi czynnikami mogą być stres i poczucie obowiązku.

Ponad 60% ludzi czuje intensywną presję, aby wydać na wakacje.

Pochodzi to z 2019 Bankrate Holiday Gifting Survey, corocznego badania przeprowadzonego przez firmę świadczącą usługi finansowe dla konsumentów Bankrate. Dla porównania, jej badanie z 2018 roku wykazało, że około 45% osób odczuwało presję na nadmierne wydatki. Ten wzrost poczucia presji może wyjaśnić, dlaczego ludzie nadmiernie wydają w tym roku.

Nie chcę ocierać się o łokcie z Grinchem i Scrooge'em. Nie jestem przeciwnikiem świąt. Osobiście, uwielbiam je. Niestety, kiedy ludzie łapią się na kupowaniu nowych rzeczy, często tracą z oczu ochronę tego, co już mają. Podczas najwspanialszego czasu w roku, nie zaniedbuj całorocznego zadania ochrony swoich pieniędzy.

Kiedy kupujesz telefony, które być może będą trwać około dwóch lat, zanim trzeba je wymienić, poświęć chwilę, aby rozważyć umieszczenie swoich pieniędzy gdzieś bardziej bezpieczne na dłuższą metę.

Share this postFacebookTwitterLinkedInRelated postsA New Millennium of American Debt2021-09-02When
it Comes to Gold, Act-Don't React.
2021-08-25W tym tygodniu rozważ spróbowanie czegoś nowego2021-08-19Wybór
przedmiotów do wyboru dla zrównoważonego portfela2021-08-18Tutor
czy nauczyciel, dobrze jest poprosić o pomoc2021-08-11Potęga
ciągłego kształcenia dla silniejszej przyszłości finansowej2021-08-11